Ugyan az interneten megtalálható videós tartalmak minden korábbinál népszerűbbek, de ez nem azt jelenti, hogy a cikkek és hosszabb írások létjogosultságukat vesztették volna. Még mindig sokan vannak, akik szívesen olvasnak egy-egy témában, és azok száma is igen magas, akik tájékozódás kapcsán döntenek a szinte minden weboldalon megtalálható cikkek, blogok és magazin tartalmak mellett. De vajon milyen a jó cikk? Melyek azok az írások, amelyek mellett olvasóként szívesen döntünk? És vajon a SEO szövegírás milyen szempontokat részesít előnyben?
Míg egykoron a kulcsszavakkal teletűzdelt, gyakorlatilag élvezhetetlen szövegek voltak elterjedtek, addig napjainkra ez – már csak a Google algoritmusok miatt is- gyökeres változáson ment keresztül. A keresőóriás rendszerint előnyben részesíti azokat a tartalmakat, amelyek ténylegesen informatívak, nem tartalmaznak indokolatlanul sok kulcsszót, és igen terjedelmesnek is számítanak. Egyértelműen elmondható tehát, hogy az irány a minőségi SEO szövegírás irányába mozdul, melynek kapcsán az olvasmányos jelleg, az érthetőség és persze az információközlés is fontos szerephez jut.
Gondoljunk csak bele! Milyen szövegek mellett döntünk szívesen? Melyek azok az írások, amelyeket nem csak végigfutunk a kiemelt szavakon áthaladva, hanem ténylegesen vesszük a fáradtságot az elolvasásukhoz? Igen, a lényeg pont ebben áll, hogy az igazán jó cikkek elolvasása még mai rohanó világunkban sem tűnik időpocsékolásnak. A közösségi portálokon megosztott cikkekre sokan figyelemfelkeltő címük miatt kattintanak, de sokszor kiderül, hogy a tényleges tartalom köszönőviszonyban sincsen a címmel. A bulvárlapoktól megszokott színvonalon íródott tartalmak egy ideig biztosan sok érdeklődőt vonzanak, de előbb vagy utóbb hitelüket vesztik azok. Érdemes azon is elgondolkodni, hogy milyen közönséget szeretnénk megcélozni írásainkkal. A tulajdonképpen értékelhetetlen tartalmak iránt ugyan mutatkozik kereslet, de ha mélyebbre szeretnénk menni egy-egy írással, akkor megéri tisztában lenni azzal, hogy az ilyen iránt nem mindenki érdeklődik. De nem is kell, hogy így legyen.
A SEO szövegírás nem nélkülözheti a keresőoptimalizálással összefüggő ismereteket, de ha csupán a tartalomgyártás részre fókuszálunk, akkor a gördülékeny stílus, az olvashatóság és az egyediség inkább lényegesebb szempontnak számítanak.