Nehezen jut egyről a kettőre? Fontosnak tartja, hogy értékesítési mutatói hónapról hónapra javuljanak? De mégis milyen utat érdemes választani akkor, ha a kezdeti tervek valahogy nem valósultak meg eddig? A tapasztalatok azt mutatják, hogy csak jelen lenni nem elég a piacon, hiszen nagyon fontos, hogy olyan képet alakítsunk ki a potenciális vevőkben és ügyfelekben, mely a céges sikereket szolgálja. A hitelesség és a hosszú távú eredményesség érdekében persze korántsem mindegy, hogy mennyire támasztja alá a kiépíteni kívánt image-et a kínált termékek vagy szolgáltatások minősége.
A PR tanácsadás remek választás annak érdekében, hogy sikerüljön a piaci részesedést növelni, vagy kezdőként betörni a nagyok közé. A megfelelő kommunikációs stratégia mindig egyénre szabott, és nem pusztán az anyagiakat tartja szem előtt, hanem a vásárlókban kialakult összbenyomást is. Ez utóbbi ugyanis nélkülözhetetlen annak érdekében, hogy visszatérő vásárlókat, ügyfeleket tudhassunk magunk mellett.
S hogy milyen területeket célszerű szem előtt tartani akkor, ha PR stratégia kiépítése kerül szóba? A vevők megszerzése érdekében az online jelenlét növelése is fokozott figyelmet érdemel. A saját weboldal ma már nélkülözhetetlen, hiszen a hazai több millió internet felhasználó elsőként a világhálót hívja segítségül, ha valamilyen terméket vagy szolgáltatást szeretne magáénak tudni. Nem mindegy, sikerül-e megtartani az érdeklődőket, feliratkoznak-e hírlevélre, vagy akár azonnal leadják-e megrendelésüket. A Facebook és a legnagyobb videó megosztó portál is központi szerephez jut akkor, ha az online marketing minél tökéletesebb megvalósítása a cél. Napjainkban komoly lehetőségek rejlenek a YouTube-ra videókat feltöltő vloggerekkel történő együttműködésben. Az influencer marketing során is célszerű azonban alaposan átgondolni, hogy milyen arcot, kommunikációs stratégiát és nézőközönséget társítunk termékünk, szolgáltatásunk mellé. Egy jó döntéssel tovább építhetjük az image-et, de akár az ellenkezője is megtörténhet, ha mellélövünk a „véleményvezér” kiválasztásával.
Persze nem csak a szóbeli kommunikáció, hanem annak írásbeli változata is rendkívül fontos. Ennek érdekében a tartalommarketingen belül a rendszeres tartalomfrissítésre és a saját, valamint egyéb oldalakon történő publikálásra is célszerű hangsúlyt helyezni.