A világháló jelentette szabadság magával hozta azt, hogy a bloggerek és a videós anyagokkal jelentkező vloggerek egyre nagyobb számban jelentek meg az interneten. A hazai piacon jelentősnek számító, több százezres feliratkozó számmal rendelkezők hatalmas tömegeket érnek el nap mint nap, így a marketing terén is érdemes kihasználni az ebben rejlő lehetőségeket. A főként vloggerekkel történő együttműködések számos előnnyel járnak mindkét fél számára, nem véletlen tehát, hogy az influencer marketing minden korábbinál nagyobb népszerűségnek örvend.
A YouTube világában igen széles skálán mozognak azok a videósok, akik rendszeres tartalmaikkal árasztják el az internetet. Vannak, akik a napi vlog műfajban utaznak, mások a szépségápolás terén juttatják el információikat nézőikhez. Nem ritka, hogy ezek keverednek, és életmód vloggerként igyekeznek sokan népszerűvé válni. Olyan egészen új videós műfajok is megjelentek már a YouTube-on, melyek létezését sokan még csak el sem hinnék. Mindezzel kapcsolatban egy dolgot érdemes szem előtt tartani, ez pedig nem más, mint a véleményvezér körültekintő megválasztása.
Cégként természetesen fontos, hogy minél nagyobb feliratkozó számmal rendelkezzen az illető és nézettsége is vonzóan alakuljon, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy mindez kevésnek bizonyul. Például Magyarósi Csaba rendszerint nem áll be minden cég arcának, és főként olyan együttműködéseket vállal, amelyek sokszor társadalmi hasznossággal is bírnak, vagy jelentősen hozzáadnak azok a videók színvonalához, például utazásszervezés terén. Itt mutatkozik meg az, hogy a hozzá hasonló feiratkozó számmal rendelkezők között sajnos akadnak olyanok, akik nincsenek tudatában annak, hogy milyen felelősséggel bír ennyi embert rendszeresen elérni. A számok helyett, vagy azok mellett tehát nagyon fontos, hogy a vlogger személyét, az általa képviselteket is tartsuk szem előtt. Amennyiben mindezzel azonosulni tudunk, és nem kell tartani a céges image rontásától, akkor a választott véleményvezér valószínűleg nem lesz mellélövés.
A tapasztalatok szerint az emberek számára napjainkban sokkal hitelesebb egy olyan személytől véleményt hallani, akivel szimpatizálnak, akiért esetleg rajonganak, és mindezekkel együtt adnak a szavára. Nem véletlen, hogy az influencer marketing iránt egyre több cég érdeklődik termékeinek, szolgáltatásainak reklámozása céljából.