Fontosnak tartja, hogy cége minél sikeresebben jelen lehessen a világhálón? Ma már egyre többen tisztában vannak azzal, hogy a cél érdekében a megfelelő online marketing lépésekkel lehet a legtöbbet tenni. Könnyen lehet, hogy hosszú hónapokra van szükség, míg az egykoron hibás alapokon nyugvó weboldalból a Google előkelő helyén levő honlap válik, de az odafigyelés mindenképpen megéri. De vajon miként mérhetőek az eredmények? A látogatószám ma már nem jelent egyúttal garanciát is arra, hogy a pénzügyi mutatók emelkedni fognak. Fontos tehát, hogy olyan eszközt és mérőszámokat válasszunk, amelyek sokkal inkább kifejezik az online marketing eredményeinek jelenlétét.
A vállalkozások interneten való jelenléte legtöbbször azt a célt szolgálja, hogy sikerüljön minél többekhez eljuttatni az értékesíteni kívántak hírét, és ebből tényleges vásárlások szülessenek. A konverzió azonban többet foglal magában, mint pusztán a konkrét vásárlásokat és megrendeléseket. Minden olyan eseményt ezzel a szóval foglalhatunk össze, amelyek ténylegesen előrébb visznek az üzleti életben, először talán nem a vásárláshoz, de hosszú távon mindenképpen a pénzügyi mutatók emelkedéséhez. Lehet, hogy ez azonnal nem a megrendelés lesz, de ha már regisztrált valaki a weboldalon, vagy feliratkozott a hírlevélre, az egyértelmű jele annak, hogy érdeklődik, tehát nem volt felesleges az online marketingre fordított kiadás.
Ma már többféle lehetőség is létezik arra, hogy tájékozódjunk arról, mennyien érdeklődnek komolyabban a kínált tevékenység, szolgáltatás iránt. A letölthető prospektusok, ingyenes anyagok mellett például a honlapon az elérhetőségek oldal megtekintése is arról hordoz magában információkat, hogy nem csak egy kósza látogatóról volt szó, hanem olyan érdeklődőről, akire érdemes potenciális ügyfélként gondolni.
A konverziós célok tehát az online marketing minden lépésében szerephez kell, hogy jussanak, hiszen csak így végezhetők a feladatok célirányosan. A területen otthonosan mozgó cégek arról is információkat tudnak nyújtani megrendelőiknek, hogy egy bizonyos, online marketingre elköltött összeg körülbelül hány látogatót és mennyi konverziós eseményt fog maga után vonni. Ez a hozzáértés pedig nem csak a céges image szempontjából lényeges, hanem a megrendelők bizalma kapcsán is.