Előkelő helyet célozna meg a Google találati listáján? Kihasználná mindazokat az előnyöket, amelyek ezzel járnak az értékesítés és a céges image növelése terén? A keresőoptimalizálás nélkülözhetetlen ahhoz, hogy mindez megvalósíthatóvá váljon. A Google algoritmusainak változásai és azok figyelemmel követése rendkívül fontos, ám ezen felül egy sor tényező figyelmet érdemel. A keresőoptimalizálás 2018-ban is fókuszba helyezi a tartalommarketinget, a gyorsan, mobileszközökről is elérhető weboldalat, de ezeken felül van néhány dolog, amely fokozott figyelmet érdemel idén. Nézzük, melyek ezek!
Évek óta lényeges, hogy a Google előkelő helyein megtalálható weboldalak optimális felhasználói élményt nyújtsanak. A rendezetlen, lassú és hasznos tartalom nélküli honlapok aligha pályázhatnak a Top10-re, sőt, a legtöbbször valahol hátul kullognak. Amennyiben ezek a tényezők nincsenek rendezve, úgy a SEO sem nyújthat megfelelő megoldást. A rangsorolás során elért eredmények egyébként kiemelt jelentőséggel bírnak abban, hogy valóban rátalálnak-e majd az érdeklődők a portálra. SEO nélkül elképzelhetetlen ez, még akkor is, ha a tartalom egyébként kifejezetten jónak mondható.
Szövegírás, tartalomfrissítés terén rendkívül fontos, hogy a felhasználók választ kapjanak kérdéseikre a feltöltött információkból. Ha így történik, azt a Google is díjazza, s nem csak a webhely által adott válasz kiemelésével. Vannak, akik úgy gondolják, az alcímekben feltett kérdések és a hozzájuk kapcsolódó válaszok már jó kiindulópontnak bizonyulnak ahhoz, hogy a portál elnyerje a keresőóriás jóindulatát.
Sokan vannak, akik weboldaluk indításakor még nem tudják, hogy a hatékony keresőoptimalizálás 2018-ban is jelentős odafigyelést és időráfordítást igényel. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a legtöbben inkább foglalkoznának az üzleti részével a tevékenységüknek, és az online feladatokat, a SEO teendőket inkább bíznák hozzáértőre. Ez valóban a legjobb választás, hiszen a keresőoptimalizálás 2018-ban is komplex tudást, valamint komoly energiabefektetést tesz szükségessé. Érdemes tehát a hangsúlyt a felhasználók minél teljesebb körű kiszolgálására és informálására fordítani, s ez mind a SEO, mind az értékesítési mutatók alakulásán meglátszik majd a jövőben. A minőségi szakmai munka meghozza eredményét, de a folyamatos odafigyelés ennek érdekében nélkülözhetetlen.